داربست در کرج | بلبرینگ و رولبرینگ | دستگاه بسته بندی | ماشین آلات صنعتی

داربست در کرج،بلبرینگ و رولبرینگ،دستگاه بسته بندی،ماشین آلات صنعتی

داربست در کرج | بلبرینگ و رولبرینگ | دستگاه بسته بندی | ماشین آلات صنعتی

داربست در کرج،بلبرینگ و رولبرینگ،دستگاه بسته بندی،ماشین آلات صنعتی

۱۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ما این نکات مفید را جمع آوری کرده ایم تا نصب را برای شما آسان کنیم. برای جلوگیری از هر گونه خطر آسیب یا نشت، مهر و موم روغن باید با دقت و دقت نصب شود.

اگر همچنان برای نصب یا انتخاب صحیح مهر و موم روغن به کمک نیاز دارید، متخصصان محصول ما با کمال میل به شما مشاوره شخصی ارائه می کنند. با ما تماس بگیرید +31 (0) 72 514 18 55 یا به ما ایمیل بزنید OKHY@eriks.nl.

با زاویه 30 درجه تا 50 درجه

اول از همه، مهم است که سوراخ و شفت به درستی تمیز شوند. هر گونه کثیفی بین لبه آب بند و شفت باعث نشتی بعدی می شود. از آنجایی که قطر داخلی مهر و موم روغن در حین نصب باید افزایش یابد، شفت باید دارای لبه سرب باشد. زاویه پخ ورودی باید 30 تا 50 درجه باشد.

اگر شفت دارای یک سینه یا کلید است، می توانید از لوله نصب استفاده کنید. سمت ورودی سوراخ نصب نیز باید دارای پخ 30 درجه بیش از حداقل 1 میلی متر باشد. مطمئن شوید که لبه ها را به درستی گرد کرده اید.

از هر گونه آسیب به لبه مهر و موم جلوگیری کنید

اگر یک راه کلید، رزوه پیچ یا سایر بی نظمی ها به دلیل لغزش مهر و موم روغن روی شفت ایجاد شده باشد، بهترین روش این است که به طور کامل در محل قرار داده شود. از کاغذ اشباع شده با روغن استفاده کنید، با نوار چسب بپوشانید، یا با یک آستین محافظ یا لوله نصب از فلز یا پلاستیک بپوشانید.

اگر مهر و موم روغن به داخل سوراخ نصب شود بهترین کار را خواهد داشت. در صورت امکان، از یک قطعه فشار سفارشی استفاده کنید که فشار را از طریق ناحیه مهر و موم روغن تقویت شده با فلز منتقل می کند. برای اینکه کاسه نمد روغن به درستی عمل کند، لبه آب بند باید با محیطی که قرار است درزگیری شود، تراز باشد.

برای سهولت در لغزش روی شفت، هم شفت و هم لبه لاستیک روغن باید از قبل با گریس یا روغن به درستی روغن کاری شوند. مهرهای روغنی با لبه مهر چرمی باید مدتی قبل در روغن خیس شوند.

4. اگر از مهر و موم روغن با ژاکت فلزی (انواع M و GV از ERIKS) استفاده می کنید، به شما توصیه می کنیم از محصول Omnifit استفاده کنید (این همچنین به عنوان یک ترکیب آب بندی عمل می کند). استفاده از روان کننده به شفت به آب بندی در بستر کمک می کند. روانکاری سوراخ نیز نصب را آسان تر می کند.

 

  • alireza gl
  • ۰
  • ۰

برای مواد بوشینگ سنتی مانند برنز، روانکاری به سادگی یکی از الزامات مواد است. الزامات روانکاری نه تنها به معنای تعمیر و نگهداری بیشتر است، بلکه گل و لای بیشتری نیز دارد. در حالی که نیازهای دقیق بسته به کاربرد متفاوت است، مهم است که درک کنیم که ما در مورد "قطرات کوچک" گریس صحبت نمی کنیم. در این پست، ما می‌خواهیم یک مثال عینی از این که یک بوش برنزی هنگام استفاده در یک برنامه کاربردی با کارایی بالا به چه مقدار گریس نیاز دارد، ارائه دهیم.

تست

بوش های برنزی به چه مقدار گریس نیاز دارند؟

بر خلاف گزینه های پلیمری خود روان کننده، بوش های برنزی به مقدار زیادی گریس روان کننده برای کارکردن تجهیزات صنعتی نیاز دارند. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که آنها به چه مقدار گریس نیاز دارند؟ ما این کار را انجام دادیم، بنابراین از یک مشتری خواستیم لجنی را که پس از تمیز کردن معمولی باقی مانده است به ما نشان دهد. از آنجایی که یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد، امروز می خواهیم این تصویر باورنکردنی را به اشتراک بگذاریم. حتی مهندسان باتجربه ما از میزان لجن روغنی که برداشته شد شگفت زده شدند!

یک بشکه کامل (نزدیک به 42 گالن/159 لیتر) گریس. نزدیک به 400 پوند!

این مقدار روان کننده اضافی است که شریک ما تنها از یک دستگاه در طول تعمیر و نگهداری معمولی بوش های برنزی خود حذف کرده است. در این مورد، مشتری ما دو کارگر تمام وقت داشت که برای چربی زدایی خطوط تولید و بسته بندی آنها منصوب شده بودند. زیرا یاتاقان هایی که با چربی اضافی باقی می مانند مستعد تشنج هستند که می تواند منجر به توقف تولید شود.

آیا بوش های برنزی به گریس نیاز دارند؟ همیشه؟

بلبرینگ های برنزی به نوعی روان کننده برای کاهش اصطکاک تقریباً در هر کاربرد نیاز دارند. در حالی که گاهی اوقات از روغن استفاده می شود، بیشتر کاربردها به گریس نیاز دارند. در هر صورت، این ماده نه تنها به نگهداری و تمیز کردن منظم نیاز دارد، بلکه می تواند آهنربایی برای آلاینده هایی مانند گرد و غبار و ذرات معلق باشد و بر طول عمر دستگاه تأثیر منفی بگذارد. در حالی که برخی از یاتاقان‌های برنزی با روغن آغشته می‌شوند تا خاصیت «خود روان‌شوندگی» ایجاد کنند، این طرح‌ها نیاز به تمیز کردن را تغییر نمی‌دهند. با در نظر گرفتن این اشکالات، کسب و کارهای بیشتری از مواد جایگزین استفاده می کنند.

به جای بلبرینگ های برنزی با گریس از چه چیزی استفاده کنیم؟

مواد پیشرفته مانند Rulon و سایر پلیمرها و کامپوزیت ها جایگزین قدرتمندی برای بوش/برینگ های برنزی هستند. انتخاب مواد مناسب به کاربرد شما بستگی دارد، اما این مواد دارای خواص خود روان شوندگی هستند که از نیاز به روان کننده های سنتی مانند گریس جلوگیری می کند (در مورد نحوه عملکرد بلبرینگ های خود روان شونده می توانید اینجا بخوانید).

هنگامی که مشتری ما برنز با تعمیر و نگهداری بالا را با یاتاقان های پلاستیکی بدون تعمیر جایگزین کرد، آنها متوجه دستاوردهای تولید فوری شدند. آنها توانستند خدمه تعمیر و نگهداری را به مناطق دیگر خط اعزام کنند و توقف کار بسیار کمتری را تجربه کردند. در نهایت، شریک ما تخمین می زند که آنها بیش از 2000 ساعت در سال با زایمان از دست رفته بهبود خواهند یافت. و گیاه آنها ردپایی سبزتر ایجاد می کند.

آیا جای تعجب است که آنها تصمیم گرفتند برای همیشه با بوش های برنزی خداحافظی کنند و به کامپوزیت های پلاستیکی بدون چربی روی بیاورند؟ آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه می توانید به روانکاری یاتاقان پایان دهید؟ و یک بشکه در هزینه های نگهداری صرفه جویی کنید؟ از کارشناسان بلبرینگ کامپوزیت پلاستیکی بپرسید - ما می توانیم کمک کنیم!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف یاتاقان ها، خرابی یاتاقان ها و موارد دیگر، مقاله ویژگی Bearings 101 ما را بررسی کنید.

  • alireza gl
  • ۰
  • ۰

بلبرینگ های صفحه کشویی پشتیبانی و ضریب اصطکاک کم را فراهم می کنند در حالی که به یک جسم اجازه می دهد آزادانه در طول یک سطح نگهدارنده حرکت کند (یا بلغزد). آنها از یک جزء بالا و پایین تشکیل شده اند و می توانند در برنامه های هدایت شده و حرکت آزاد استفاده شوند.

برنامه های کاربردی برای بلبرینگ اسلاید

یاتاقان‌های لغزنده طوری مهندسی شده‌اند که در هر مکانی که پتانسیل یا تهدید حرکت وجود دارد، مانند پل‌ها، صفحات پایی ساختمان، مزارع مخازن و کاربردهای پتروشیمی جا می‌شوند. به عنوان مثال، یک خط لوله نفت - به طول تقریبی 800 مایل - می تواند در معرض یک مایل حرکت جریان مایع (هیسترزیس) در ساختار قرار گیرد. چنین برنامه ای نیاز به یک یاتاقان دارد که برای مقاومت در برابر خوردگی، دمای شدید و زمین های ناهموار طراحی شده باشد.

TriStar بهترین منبع شما برای یاتاقان های اسلاید است

در اینجا چندین ماده وجود دارد که ما اغلب برای بلبرینگ های کشویی توصیه می کنیم.

Ultracomp، یکی از محصولات سطح اول ما، یک ماده ایده آل برای یاتاقان های کشویی است. یک بلبرینگ کامپوزیت زخمی، Ultracomp به ویژه برای کاربردهای با سرعت کم و بار بالا طراحی شده است و مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد. یکی از کاربردهای جالب یاتاقان‌های سرسره‌ای است که برای استقرار استخر شنای جمع‌شونده در یک قایق تفریحی بسیار لوکس (هزینه: 100 میلیون دلار) استفاده می‌شود. Ultracomp همچنین در برنامه های راه آهن و کشاورزی برتر است.

مواد رولون برای بلبرینگ های اسلاید ایده آل هستند و انواع مختلفی را می توان بر اساس ویژگی های کاربرد شما انتخاب کرد. به عنوان مثال، Rulon 1337 مطابق با FDA برای استفاده در بلبرینگ های اسلاید مورد استفاده در داخل اتاقک های خلاء پردازش مواد غذایی مشخص شده است. Rulon 1337 به دلیل ظرفیت بارگذاری و دوام بالا برای این برنامه ایده آل است. ویژگی‌های سایشی کم آن، استفاده از آن را در برابر سطوح جفت‌گیری نرم‌تر ایمن می‌سازد و مقاومت شیمیایی بالا به این معنی است که می‌تواند در برابر روش‌های شستشوی شیمیایی مورد نیاز برای کاربردهای صنایع غذایی مقاومت کند.

بلبرینگ های کشویی فلورگلد به راحتی انبساط حرارتی و حرکت جریان مایع را تحمل می کنند و به خوبی در دماهای سرد نگه می دارند. آنها همچنین لرزش و ضربه را جذب می کنند و آنها را به یک ماده یاتاقان ترجیحی برای استفاده در مناطق زلزله تبدیل می کند. آنها همچنین خواص شیمیایی و الکتریکی برجسته ای دارند و در برابر تشعشعات مقاوم هستند، جایی که نه استحکام باربری و نه پیوند اپوکسی تحت تأثیر دوزهای بالای 10^6 راد قرار نمی گیرند.

... و موارد بیشتری وجود دارد!

مواد اضافی زیادی برای بلبرینگ های لغزنده موجود است و تیم مهندسی ما سال ها تجربه تطبیق مواد با کاربرد را دارد. چرا جزئیات درخواست خود را به اشتراک نمی گذارید و به ما اجازه نمی دهید توصیه های خود را ارائه دهیم؟

 

  • alireza gl
  • ۰
  • ۰

فلسفه ایمنی کلی ERIKS با آگاهی، یک محیط امن و تجهیزات و ابزارهای محافظ شخصی با مارک A شروع می شود. چه چیزی ERIKS را متفاوت می کند؟ ترکیب منحصر به فرد ما از مجموعه گسترده و عمیق، خدمات پشتیبانی و شبکه جهانی دانش و تجربه. ERIKS بار یافتن راه‌حل‌های ایمنی «تعدادی» برای کسب‌وکار شما را برمی‌دارد و رویکردی کلی به همه حوزه‌های ایمنی به شما ارائه می‌دهد.

کارکنان با ارزش ترین دارایی سازمان شما هستند و سلامت و ایمنی آنها باید در اولویت قرار گیرد، زیرا کاهش تصادفات در محل کار و ایجاد یک محیط امن تر به بهره وری بهتر، رضایت کارکنان و اعتماد به نفس کمک می کند. برای سازمان شما، این نه تنها به معنای کارکنان سالم تر و با محتوای بیشتر است، بلکه هزینه کمتری برای مزایای بیمه درمانی و کاهش هزینه های کسب و کار در درازمدت دارد.

هدف این راهنما افزایش آگاهی در مورد شایع ترین آسیب هایی است که در محل کار رخ می دهد و از سازمان شما در اجرای روش های ایمنی کارآمد در محل کار برای کاهش تصادفات به صفر و اطمینان از بازگشت ایمن کارمندان به خانه حمایت می کند.

این راهنما در فصل‌های جداگانه به محافظت از سر، محافظت از دست و بازو، کفش ایمنی، تجهیزات حفاظت از سقوط و کنترل نشت تشکیل شده است. هر یک از این فصل ها قوانین و مقررات مربوط به گروه های مختلف تجهیزات حفاظت شخصی را شرح می دهد، انواع اصلی محصولات ایمنی در آن گروه را توضیح می دهد و توصیه هایی را برای انتخاب مناسب ترین تجهیزات برای کارمندان ارائه می دهد.

فلسفه ایمنی کلی ERIKS با آگاهی، یک محیط امن و تجهیزات و ابزارهای محافظ شخصی با مارک A شروع می شود. چه چیزی ERIKS را متفاوت می کند؟ ترکیب منحصر به فرد ما از مجموعه گسترده و عمیق، خدمات پشتیبانی و شبکه جهانی دانش و تجربه. ERIKS بار یافتن راه‌حل‌های ایمنی «تعدادی» برای کسب‌وکار شما را برمی‌دارد و رویکردی کلی به همه حوزه‌های ایمنی به شما ارائه می‌دهد.

کارکنان با ارزش ترین دارایی سازمان شما هستند و سلامت و ایمنی آنها باید در اولویت قرار گیرد، زیرا کاهش تصادفات در محل کار و ایجاد یک محیط امن تر به بهره وری بهتر، رضایت کارکنان و اعتماد به نفس کمک می کند. برای سازمان شما، این نه تنها به معنای کارکنان سالم تر و با محتوای بیشتر است، بلکه هزینه کمتری برای مزایای بیمه درمانی و کاهش هزینه های کسب و کار در درازمدت دارد.

هدف این راهنما افزایش آگاهی در مورد شایع ترین آسیب هایی است که در محل کار رخ می دهد و از سازمان شما در اجرای روش های ایمنی کارآمد در محل کار برای کاهش تصادفات به صفر و اطمینان از بازگشت ایمن کارمندان به خانه حمایت می کند.

این راهنما در فصل‌های جداگانه به محافظت از سر، محافظت از دست و بازو، کفش ایمنی، تجهیزات حفاظت از سقوط و کنترل نشت تشکیل شده است. هر یک از این فصل ها قوانین و مقررات مربوط به گروه های مختلف تجهیزات حفاظت شخصی را شرح می دهد، انواع اصلی محصولات ایمنی در آن گروه را توضیح می دهد و توصیه هایی را برای انتخاب مناسب ترین تجهیزات برای کارمندان ارائه می دهد.

بخش‌های صنعت با بیشترین تعداد تصادفات غیرکشنده عبارتند از: تولید، تجارت عمده و خرده‌فروشی، فعالیت‌های سلامت انسان و مددکاری اجتماعی، ساخت‌وساز، حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی، فعالیت‌های خدمات اداری و پشتیبانی، مدیریت دولتی و دفاع، کشاورزی، جنگل‌داری و ماهیگیری. ، اقامت و فعالیت های خدمات غذایی.

از سوی دیگر، بخش‌های صنعت با بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت شامل بخش‌های ساختمانی، حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی، تولید، کشاورزی، جنگل‌داری و ماهیگیری، تجارت عمده و خرده‌فروشی، فعالیت‌های اداری و خدمات پشتیبانی بوده است.

اگر به رایج‌ترین انواع آسیب‌ها نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که زخم‌ها و آسیب‌های سطحی 30 درصد از کل آسیب‌های ناشی از کار را تشکیل می‌دهند و پس از آن دررفتگی، رگ به رگ شدن و کشیدگی (27.2 درصد)، ضربه‌های مغزی و آسیب‌های داخلی (17.2 درصد) و پس از آن‌ها قرار دارند. شکستگی استخوان (11.5%).

در مورد اعضای بدن که بیشتر تحت تأثیر صدمات غیر کشنده قرار می گیرند، می بینیم که:

صدمات سر 210.089 حوادث ناشی از کار را شامل می شود

80.636 آسیب از ناحیه گردن، ستون فقرات و مهره در ناحیه گردن وجود داشت

402.102 صدمات غیر کشنده در ناحیه کمر از جمله ستون فقرات و مهره در پشت وجود داشت.

117334 تصادف غیرکشنده در محل کار صدمات تنه ای را شامل می شود

اندام فوقانی عامل 1.247.714 صدمات غیرکشنده در محل کار است که تقریباً 1/3 از کل تصادفات غیرکشنده است.

اندام تحتانی عامل 916162 تصادف غیرکشنده است

84.515 تصادف روی کل بدن تأثیر گذاشته است

این اعداد نشان می‌دهند که بازوها و دست‌ها آسیب‌دیده‌ترین اعضای بدن هستند که تقریباً یک سوم از کل آسیب‌های غیرکشنده محل کار را تشکیل می‌دهند. بنابراین برای کارفرمایان مهم است که محیط کار ایمن را برای کارکنان خود تضمین کنند و تمام اقدامات لازم را برای به حداقل رساندن حوادث محل کار انجام دهند.

برای کشورهای اتحادیه اروپا، دستورالعمل 89/391/EEC - OSH "دستورالعمل چارچوب" حداقل الزامات بهداشتی و ایمنی را در سراسر اروپا با هدف ایجاد محل کار ایمن‌تر تعیین می‌کند. بر اساس این بخشنامه، کارفرمایان موظفند:

انجام کلیه اقدامات لازم برای حفاظت از ایمنی و سلامت کارگران از جمله پیشگیری از خطرات شغلی و ارائه اطلاعات و آموزش و نیز تامین سازمان و وسایل لازم.

اقداماتی را برای اجتناب از خطرات و ارزیابی خطراتی که قابل اجتناب نیستند، اجرا کنید.

کار را با فرد تطبیق دهید، به ویژه در مورد طراحی محل کار، انتخاب تجهیزات کار و انتخاب روش کار و تولید.

برای ایمنی، بهداشت و سلامت کارگران تدابیری اتخاذ کنید که نباید کارگران را از نظر مالی درگیر کند.

اگرچه خطرات ممکن است در هر محیط کاری اتفاق بیفتد و برای کارفرما اجتناب کامل از آنها غیرممکن است، یک سازمان می تواند اقدامات پیشگیرانه را برای کاهش خطرات صدمات و محافظت از کارکنان خود به بهترین شکل ممکن انجام دهد. این شامل ایجاد یک مانع بین کارمند و محیط کار از طریق تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) است.

تجربه، قابلیت اطمینان و دانش ERIKS می تواند شما را در ایجاد فرهنگ ایمنی و به حداکثر رساندن بهره وری و اعتماد کارکنان پشتیبانی کند.

بنابراین، اگر برای ایجاد و اجرای یک برنامه ایمنی موثر برای سازمان خود به کمک نیاز دارید، دریغ نکنید با ما تماس بگیرید. متخصصان ما از زمین شروع می‌کنند و با شما همکاری می‌کنند تا تمام زمینه‌های نیازهای ایمنی سازمان شما را برطرف کنند.

  • alireza gl
  • ۰
  • ۰

انتخاب نوع مناسب یاتاقان در مرحله طراحی برای اطمینان از کارکرد ایمن، ثابت و کارآمد دستگاه شما بسیار مهم است. بنابراین مهم است که هنگام انتخاب بلبرینگ صحیح، تمام پارامترهای عملیاتی، مانند ابعاد، سرعت چرخش، بار، مواد، روغن کاری / آب بندی و عمر مفید مورد نظر را در نظر بگیرید.

انواع مختلف بلبرینگ

هنگام انتخاب بلبرینگ مناسب، مهم است که در نظر داشته باشید که هر نوع بلبرینگ بسته به طراحی آن، ویژگی های خاصی دارد که آن را کم و بیش برای کاربردهای خاص مناسب می کند.

برای مثال بلبرینگ های شیار عمیق می توانند بارهای شعاعی و محوری را تحمل کنند. آنها اصطکاک کمی ایجاد می کنند، می توانند با دقت بالا تولید شوند و می توانند عملکرد تقریباً بی صدا را ارائه دهند. بنابراین آنها برای استفاده در موتورهای الکتریکی کوچک و متوسط ​​ترجیح داده می شوند.

بلبرینگ‌های کروی می‌توانند بارهای بسیار سنگین را تحمل کنند و می‌توانند با کاربردهای مختلف سازگار شوند، و به ویژه برای استفاده در صنایع سنگین مناسب هستند، جایی که بارهای سنگین می‌تواند منجر به تغییر شکل و ناهماهنگی شود.

با این حال، در بسیاری از موارد، هنگام انتخاب نوع مناسب یاتاقان، باید تعدادی از عوامل را در نظر گرفت و با یکدیگر سنجید. مهمترین مواردی که در انتخاب نوع بلبرینگ باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

فضای در دسترس

بارها

ناهماهنگی

دقت، درستی

سرعت چرخش

سر و صدای بلبرینگ

سختی

قابلیت جابجایی محوری

نصب و حذف

مهر و موم یکپارچه

بازیگرانی نیز وجود دارند که به طراحی بلبرینگ مربوط نمی شوند. به عنوان مثال، سختی یک نصب با بلبرینگ های تماس زاویه ای یا رولبرینگ های مخروطی نیز به پیش بارگیری انتخاب شده بستگی دارد. علاوه بر این، سرعت چرخش مجاز یک یاتاقان تحت تأثیر دقت یاتاقان و طراحی قفس یاتاقان است و باید در نظر داشت که هزینه کل و در دسترس بودن نصب یاتاقان نیز می تواند بر انتخاب نهایی تأثیر بگذارد.

روان کننده ها

روان کننده ها نقش مهمی در مورد یاتاقان دارند. روان کننده ها اصطکاک را کاهش می دهند و در نتیجه باعث کاهش سایش و افزایش طول عمر بلبرینگ می شوند. بنابراین انتخاب یک روان کننده مناسب به اندازه انتخاب بلبرینگ مناسب اهمیت دارد. برای هر کاربرد یک روان کننده و اپلیکاتور خاص وجود دارد. به لطف طیف گسترده محصولات چندتخصصی ما، می توان مناسب ترین روان کننده را برای کاربردهای تخصصی انتخاب کرد. بسیاری از تصمیمات را نیز می توان با انتخاب یک روان کننده با کاربرد جهانی با طیف وسیعی از گزینه های کاربردی ساده کرد.

منابع در دسترس

برای کمک به شما در انتخاب بلبرینگ و روان کننده مناسب، همه منابع به صورت نسخه چاپی یا دیجیتال، هم به صورت آنلاین و هم آفلاین در دسترس هستند. ابزارها و اسناد محاسبه مدرن برای پشتیبانی از مهندسان برنامه ما در هنگام انتخاب انواع بلبرینگ در دسترس هستند. نرم افزار محاسباتی به مهندسان برنامه امکان مدلسازی و محاسبه تمامی یاتاقان ها، محورهای پیچیده، سیستم های شفت و سیستم های انتقال نیرو را می دهد. داده های ساخت و ساز را می توان با همکاری با تامین کنندگان ما که یک پایگاه داده بزرگ حاوی نقشه های دو بعدی و مدل های سه بعدی دارند، مستقیماً به سیستم CAD خود وارد کرد.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری برای کمک به انتخاب بلبرینگ مناسب داشته باشید، با یکی از ما تماس بگیرید

  • alireza gl
  • ۰
  • ۰

کشاورزی قدیمی‌ترین صنعت در تاریخ بشر است، اما همچنان با تغییر شیوه‌ها، نوآوری‌های تکنولوژیکی و تلاشی بی‌پایان برای تولید کارآمدتر تعریف می‌شود. تداوم نوآوری برای تغذیه جمعیت رو به رشد جهانی و در عین حال مقرون به صرفه نگه داشتن قیمت مواد غذایی حیاتی بوده است.

در این پست وبلاگ، ما به برخی از روندهای کلیدی اخیر برای کشاورزی نگاه می کنیم. در مجموع، به نظر می رسد این روندها به حمایت از رشد تقاضای بلندمدت مورد انتظار برای محصولات کشاورزی کمک کند. به طور همزمان، این رشد نیاز مستمر به تجهیزات کشاورزی را به همراه خواهد داشت که می تواند به کشاورزان کمک کند تا غذا را به طور کارآمدتر و پایدارتر پرورش دهند.

روند اول کشاورزی: ​​تداوم یکپارچه سازی مزارع

تجمیع تولیدات کشاورزی از تولیدکنندگان کوچکتر به مزارع بزرگتر یک روند کلان بلندمدت در صنعت است. این تغییر کل صنعت، تقریباً در هر نوع محصول و دام را پوشش می دهد. جیمز مک‌دونالد، استاد تحقیقات کشاورزی در دانشگاه مریلند، می‌نویسد: «آنچه در حال رخ دادن است، تغییر مداوم سطح زیر کشت و تولید به سمت عملیات بزرگ‌تر است که تقریباً همه محصولات کشاورزی و دامی را پوشش می‌دهد و به طور پیوسته طی سه یا چهار دهه رخ می‌دهد.»

شرکت‌های کوچک بیشتر و بیشتری از کار خارج می‌شوند و فعالیت‌های متمایز کمتری جایگزین آن‌ها می‌شوند. تحقیقات مک دونالد نشان می دهد که در طول 35 سال گذشته:

تولید به مزارع بزرگتر در 60 مورد از 62 کالای زراعی و دامی مورد بررسی قرار گرفت.

مزارع بیش از 2000 هکتار، 15 درصد از کل زمین های زراعی را در سال 1987 اداره می کردند. این رقم تا سال 2017 به 37 درصد رسید.

در حالی که بسیار بزرگتر از قبل است، اکثر مزارع هنوز متعلق به خانواده هستند.

این تغییر بیشتر از همه به دلیل صرفه جویی در مقیاس است که با تولید تخصصی تر همراه است و سرمایه گذاری سرمایه ای که این تخصص اجازه می دهد. تولیدکنندگان متخصص تر به سادگی گزینه های اقتصادی تری برای سرمایه گذاری در تجهیزاتی دارند که می تواند بازده را بهبود بخشد.

در همین حال، بسیاری از مزارع کوچک باقیمانده توسط کشاورزان مسن‌تری اداره می‌شوند که علاقه‌ای به فروش زمین خود برای دنبال کردن شغلی جدید ندارند. با بازنشستگی این کشاورزان و خروج از نیروی کار، این روند فقط تسریع خواهد شد. انجمن تولیدکنندگان تجهیزات خاطرنشان می کند که «بیش از دو کشاورز بالای 65 سال برای هر کشاورز زیر 45 سال در صنعت امروز وجود دارد. میانگین سنی اپراتورهای مزرعه 58 سال است - بالاتر از همیشه - و بسیاری از فرزندان این کشاورزان قبلاً شغل خود را خارج از مزرعه ایجاد کرده اند.

نشانه‌های کمی وجود دارد که نشان دهد این تثبیت بلندمدت به زودی کاهش خواهد یافت. این یک محرک رشد برای تجهیزات OEM است، با مزارع بزرگتر که می توانند سرمایه گذاری بیشتری در تجهیزات، مکانیزه کردن فرآیندهای کشاورزی بیشتر، و تمایل بیشتری برای در نظر گرفتن هر نوآوری عملیاتی که می تواند نتیجه را بهبود بخشد، داشته باشند.

گرایش های کشاورزی دو: کشاورزی دقیق

بیش از هر زمان دیگری، نوآوری تجهیزات توسط فناوری دیجیتال هدایت می شود که به کار کشاورزی مبتنی بر داده، پاسخگو و دقیق تر اجازه می دهد. از حسگرهای درون میدانی گرفته تا پهپادها، کاربردهای دیجیتال جدید در همه جا در کشاورزی وجود دارد. کشاورزان اکنون به ابزارها و نرم‌افزارهایی دسترسی دارند که می‌توانند اطلاعات بی‌درنگ در مورد عواملی مانند:

شرایط خاک از طریق نمونه برداری از خاک

بارش باران

مانیتورهای عملکرد محصول

نظارت بر عملکرد تجهیزات مبتنی بر GPS (و حتی وسایل نقلیه خودران که از طریق GPS کار می کنند).

علاوه بر داده‌های بهتر در مورد وضعیت این پارامترهای حیاتی تولید، سیستم‌های مدیریت اطلاعات مزرعه (FMIS) ابزارهای قوی‌تری را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد تا تصمیم‌های عملیاتی را با تأثیر مالی آن‌ها مرتبط کنند. کشاورزان همیشه با مجموعه ای از عوامل بسیار پیچیده دستکاری می کنند. به عنوان مثال، سودآورترین محصول برای کاشت ممکن است به وضعیت خاک، قیمت ها و شرایط بازار پیش بینی شده در ماه های آینده، آب و هوای مورد انتظار، هزینه های حمل و نقل و موارد دیگر بستگی داشته باشد. نرم افزار امکان در نظر گرفتن سیستماتیک تری از این مبادلات را نسبت به قبل فراهم می کند. و کاربردهای گسترده تری برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در کشاورزی اکنون در حال ظهور هستند.

سازندگان تجهیزات نه تنها به دنبال ارائه تجهیزاتی هستند که دارای حسگرها و ادغام دیجیتالی بیشتری باشد، بلکه در جستجوی فرصت‌هایی برای ارائه خدمات مدیریت گسترده‌تر مزرعه (مانند تجزیه و تحلیل تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده برای شناسایی خرابی‌های احتمالی تجهیزات قبل از ایجاد اختلال در عملیات هستند، برای مثال، در یک زمان بحرانی). برداشت حساس).

در مجموع، این فناوری‌های جدید ارتباط نزدیکی با یکپارچه‌سازی دارند. مزارع بزرگتر، تجارت محورتر و عمیقاً علاقه مند به ایجاد درک جامع تر از بازده هستند. داده‌های بهتر و ابزارهای مدیریتی پیچیده‌تر به کشاورزان کمک می‌کند تا در جستجوی تولید کارآمدتر و سودآورتر سنگ تمام نگذارند.

روند سوم کشاورزی: ​​تسریع در سرمایه گذاری به رهبری دولت

امنیت غذایی، قابل درک، یک اولویت سیاسی بزرگ برای دولت‌ها در سراسر جهان است. با کاهش زمین های قابل کشت موجود، تغییر آب و هوا، و افزایش جمعیت، دولت ها تنها تمرکز بیشتری بر افزایش تولید مواد غذایی در هر جایی که امکان داشته باشد خواهند داشت. در همین حال، شهروندان کشورهای در حال توسعه با افزایش درآمد خود کالری بیشتری مصرف می کنند و فشار بیشتری بر عرضه جهانی غذا وارد می کند. پیش بینی می شود تا سال 2050، متوسط ​​کالری مورد نیاز سرانه نسبت به سال 2003، 11 درصد افزایش یابد.

هند به کارآفرینان روستایی که بانک‌های ماشین‌آلات کشاورزی را راه‌اندازی می‌کنند، یارانه‌هایی معادل 40 درصد از کل هزینه را ارائه می‌کند، که تجهیزاتی را به کشاورزان با سطح زیر کشت کوچک اجاره می‌دهند تا تولید مکانیزه را حتی در مزارع سنتی خانوادگی تشویق کنند.

از محصولات یارانه‌ای گرفته تا سرمایه‌گذاری عمومی در تجهیزات مولدتر و روش‌های کشاورزی، تا وام‌های دولتی برای سرمایه‌گذاری سرمایه کشاورزی، بخش عمومی به دنبال افزایش تولید کشاورزی با استفاده از هر ابزار موجود در مجموعه ابزار سیاست عمومی خواهد بود.

یادگیری بیشتر: اجزای بهتر برای تجهیزات کشاورزی کارآمدتر

TriStar با انواع OEM تجهیزات کشاورزی برای کمک به حل چالش های مهندسی کلیدی برای تجهیزات کشاورزی کار کرده است. یاتاقان ها و سایر اجزای ساخته شده از مواد پیشرفته خود روان کننده ما می توانند عملکرد بدون چربی را برای هزینه های تعمیر و نگهداری کمتر، خرابی تجهیزات کمتر و ویژگی های عملکردی مورد نیاز برای جایگزینی یاتاقان های فلزی سنتی در طیف گسترده ای از کاربردها ارائه دهند.

وقتی صحبت از یاتاقان ها در کاربردهای کشاورزی سخت می شود، انتخاب مواد اهمیت دارد.

ما مفتخریم که یک رویکرد مهندسی مشاوره واقعی را به همه مشتریان خود ارائه می دهیم. اجزای حیاتی مانند یاتاقان‌ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که به دقت با چالش‌های عملیاتی مرتبط تطبیق داده شوند (به‌عنوان کالایی که باید از ارزان‌ترین مناقصه‌دهنده تهیه شود تلقی نمی‌شود). ما برای درک تک تک برنامه های مشتری برای مشتریان بزرگ و کوچک کار می کنیم (بسیاری از OEM های کوچکتر نقش حیاتی در طراحی و تولید تجهیزات کشاورزی بسیار تخصصی دارند).

 

برای نگاه دقیق تر به اینکه چگونه مواد TriStar می توانند به حل نقاط درد مهندسی کلیدی برای OEM های کشاورزی کمک کنند، لطفاً راهنمای ما را در اینجا ببینید.

اگر ترجیح می دهید مستقیماً با تیم TriStar تماس بگیرید تا در مورد محصول کشاورزی خود و نیازهای اجزای آن صحبت کنید، می توانید با استفاده از دکمه زیر با کارشناسان بلبرینگ ما تماس بگیرید.

  • alireza gl
  • ۰
  • ۰

صنعت نفت و گاز محرک اصلی اقتصاد جهانی است. همچنین در یک چهارراه استراتژیک بلندمدت قرار دارد. در این وبلاگ، نگاهی به نظرات تحلیلگران در مورد روندهای کلیدی صنعت می اندازیم، و اینکه چگونه این روندها ممکن است چشم انداز صنعت را به عنوان یک کل هدایت کند.

روندهای کلیدی در صنعت نفت و گاز

قیمت‌های نوسان همچنان سرعت صنعت را تعیین می‌کند.

فشار جدید برای بهره وری عملیاتی، صنعت را شکل خواهد داد

صنعت نفت و گاز در حال گسترش سرمایه گذاری در بهره وری انرژی و پایداری است.

روند اول صنعت نفت و گاز: صنعتی با قیمت های نوسان

در دو دهه گذشته قیمت‌های صنعت نفت و گاز به شدت افزایش یافته است. امروزه، قیمت‌های انرژی معمولاً اقتصاد کلان جهانی را دنبال می‌کنند: اقتصاد پررونق به معنای تقاضای بیشتر برای محصولات نفت و گاز است. پس از یک سقوط متوسط ​​قیمت بلافاصله پس از حملات 11 سپتامبر، قیمت ها وارد یک رونق هفت ساله شدند که در سال 2008 به اوج خود رسید. بحران مالی سال 2008 یک سقوط چشمگیر قیمت را ایجاد کرد.

قیمت‌ها در کنار اقتصاد جهانی شروع به بهبود کردند اما قبل از سقوط مجدد در سال 2014، ارتفاعات قبلی خود را حفظ نکردند. سقوط سال 2014 به دلیل ترکیبی از کند شدن رشد تقاضا در چین، افزایش عرضه ناشی از رونق نفت شیل / شن‌های نفتی آمریکای شمالی و یک استراتژی تولید سازگار از عربستان سعودی قیمت‌ها تنها زمانی شروع به بهبودی کرده بودند که بحران کووید یک ضربه بزرگ دیگر به تقاضای جهانی وارد کرد، این بار قیمت‌ها را به سطح تعدیل‌شده تورمی که از سال 1998 مشاهده نشده بود سوق داد. دهه

این قیمت‌ها پیامدهای بزرگی بر ساختار صنعت دارند زیرا چگونه تولید نفت و گاز به‌طور منحصربه‌فردی بر اساس هزینه‌های تولید طبقه‌بندی می‌شود. این واقعیت به روند بعدی، که در زیر بررسی می شود، تغذیه می کند.

روند دوم صنعت نفت و گاز: یک فشار جدید برای بهره وری عملیاتی صنعت را مشخص خواهد کرد

نوسانات قیمتی که در بالا مورد بحث قرار گرفت تأثیر زیادی بر آینده صنعت خواهد داشت. این به این دلیل است که هزینه های تولید صنعت نفت و گاز بر اساس نیازهای فنی استخراج انواع مختلف ذخایر متفاوت است.

 

فناوری‌های جدید مانند شکستگی هیدرولیکی استخراج نفت و گاز را از مجموعه‌ای جدید از سایت‌ها ممکن می‌سازد. با این حال، این روش‌های استخراج جدید از نظر فنی بیشتر درگیر هستند و هزینه‌های تولید بالاتری دارند. این افزایش هزینه ها به این معنی است که قیمت کالاهای بالاتر برای تولیدکنندگان غیرمتعارف ضروری است. و اینکه این تولیدکنندگان همچنان بار رکود قیمت نفت و گاز را متحمل خواهند شد. به گزارش Investopedia:

برخی از چاه‌های نفت شیل در طول عمر تولید خود دارای نقطه سربه‌سر قیمت 40 دلار در هر بشکه هستند. اما تخمین ها برای برخی از چاه ها بالاتر از 60 تا 90 دلار در هر بشکه است.

ذخایر نفتی معمولی را می توان با نرخ های بسیار ارزان تر استخراج کرد. عربستان سعودی می تواند حدود 10 دلار در هر بشکه تولید کند و سایر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا می توانند به 20 دلار در هر بشکه برسند. در سطح جهانی، 30 تا 40 دلار در هر بشکه برای استخراج متعارف معمول است.

این انشعاب هزینه به این معنی است که با توجه به اینکه قیمت‌ها در حال حاضر حدود 40 دلار در هر بشکه هستند، بسیاری از تولیدکنندگان همچنان در لبه چاقویی از قابلیت اقتصادی باقی خواهند ماند. در نتیجه، فشار زیادی برای تولید غیر متعارف کارآمدتر وجود دارد. اکثر روش‌های استخراج غیر متعارف نسبتاً جدید هستند و امید وجود دارد که کارایی‌های جدید قابل توجهی را باز کند. برای مثال، تحقیقات Deloitte نشان می‌دهد که بهبودهای عملیاتی می‌تواند هزینه‌های چاه را بین ۱۹ تا ۲۳ درصد بهبود بخشد. آنها همکاری برای دستیابی به کارایی بیشتر در بالادست و میان‌دست را به عنوان یک نیاز کلیدی برای به حداکثر رساندن رقابت برای تولید غیر متعارف شناسایی می‌کنند.

ما می‌توانیم انتظار یک فشار عظیم را برای یافتن هر سود ممکن برای تولیدکنندگان غیرمتعارف داشته باشیم. این چالش شامل دستیابی به هر گونه افزایش بهره وری ممکن برای تجهیزات کلیدی صنعت (تجهیزاتی که باید در دوره های طولانی عملیات مداوم با دمای بالا و فشار بالا، اغلب با حداقل تعمیر و نگهداری، پیشرفت کنند) خواهد بود. ما در راهنمای خود در اینجا نگاهی دقیق‌تر به چالش‌های مهندسی برای اجزای کلیدی تجهیزات نفت و گاز (و اینکه چگونه مواد پیشرفته TriStar می‌توانند کمک کنند) می‌اندازیم.

روند صنعت سوم: سرمایه گذاری در انتقال انرژی

به حداکثر رساندن بهره وری با چالش بلندمدت دیگری برای صنعت نفت و گاز مرتبط است: تغییرات آب و هوا و فشار جهانی برای انرژی های جایگزین. شرکت های انرژی بر انکار این انتقال متمرکز نیستند، بلکه برای آمادگی برای آن سرمایه گذاری می کنند.

چالش این اقتباس دوگانه است. اول، طبق گفته Deloitte، این ضروری است که شرکت‌های گاز نفتی «نیاز دارند بفهمند که چگونه سال به سال نفت و گاز (و به طور فزاینده‌ای انرژی) تولید کنند و در عین حال نسبت به کربن آگاه باشند و به نگرانی‌های پایداری ذینفعان رسیدگی کنند. دیلویت راه‌های بالقوه‌ای را برای استخراج انرژی با انتشار کمتر، از جمله حذف نشت متان، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در عملیات‌های میدانی، کاوش در بازیافت کربن و بهبود استفاده از آب، شناسایی می‌کند.

دوم، شرکت‌های نفت و گاز برای رقابت در آینده انرژی سرمایه‌گذاری می‌کنند که انتظار می‌رود طی 10 تا 30 سال آینده شاهد اوج تقاضا برای سوخت‌های فسیلی باشد. کاهش تقاضا الزامی برای عملیات کارآمد مورد بحث در بالا را تقویت می کند. همچنین شرکت‌های نفت و گاز را به سمت سرمایه‌گذاری در فناوری، از باتری‌ها گرفته تا سوخت‌های زیستی سوق می‌دهد، که به آنها کمک می‌کند تا در آینده بازار انرژی جهانی به خوبی رقابت کنند.

چشم انداز صنعت نفت و گاز

به نظر می‌رسد که حاشیه‌ها برای آینده قابل پیش‌بینی بسیار رقابتی باقی می‌مانند (اما ممکن است پایدارتر باشند زیرا عرضه جهانی نفت نسبت به شوک‌های ژئوپلیتیکی حساس‌تر می‌شود). فشار برای تولید کارآمدتر، به ویژه برای عملیات استخراج غیر متعارف، یک ضرورت دائمی خواهد بود. و کل صنعت نوآوری خواهد کرد تا خود را به عنوان بخش کم کربن فشرده اقتصاد قرار دهد، کاری که به نظر می رسد در طول قرن ادامه خواهد داشت.

با در نظر گرفتن این چالش ها، صنعت نفت و گاز به عنوان یک چرخ دنده اساسی در اقتصاد جهانی به کار خود ادامه می دهد و به نظر می رسد برای آینده قابل پیش بینی آماده است. درست مانند قرن گذشته، صنعت همچنان به دنبال فناوری های جدید و تجهیزات کارآمدتر در تلاش خود برای سازگاری خواهد بود.

بیشتر بیاموزید

شما می توانید در مورد اندازه و ساختار صنعت در پست وبلاگ مروری بر صنعت نفت و گاز ما اینجا بخوانید.

ما برخی از تاریخچه اساسی صنعت نفت و گاز را در پست وبلاگ خود در اینجا برجسته می کنیم.

روندهایی که در اینجا مورد بحث قرار می گیرد، پشتوانه واقعیتی است که در طول تاریخ ثابت شده است: موفقیت مداوم صنعت نفت و گاز به پیشرفت مداوم در فناوری و تجهیزات بستگی دارد. به نظر می رسد که این واقعیت حداقل تا قرن آینده پایدار خواهد بود.

از موتورهای شکستگی، خطوط لوله، تا پالایشگاه ها، حاشیه های بحرانی به دستیابی به هر بازده ممکن برای تجهیزات حیاتی تجاری بستگی دارد. برای موفقیت، اجزای تجهیزات باید در مواجهه با گرمای شدید، فشار بالا و قرار گرفتن در معرض مزمن با مواد شیمیایی خورنده عمل کنند. اجزای کلیدی باید در مقابل این شرایط بایستند و در عین حال قابلیت اطمینان خود را در طول مدت کارکرد بسیار طولانی حفظ کنند (بسیاری از انواع تجهیزات 24/7/365 اجرا می شوند).

 

پلیمرهای خود روان کننده TriStar خود را در طیف گسترده ای از تجهیزات نفت / گاز ثابت کرده اند. برای نگاهی متمرکزتر به چالش‌های اجزای تجهیزات نفت و گاز (و اینکه چگونه مواد مناسب می‌توانند کمک کنند) روی دکمه زیر کلیک کنید تا راهنمای ما را ببینید.

  • alireza gl
  • ۰
  • ۰

بلبرینگ آستین

بلبرینگ آستین چیست؟

یاتاقان آستین ساده ترین طراحی بلبرینگ هواپیما است که از یک آستین صاف تشکیل شده است که بین محور و سوراخ قرار می گیرد. به طور معمول، نوعی روان کننده مایع یا ذرات بین ژورنال و محور قرار می گیرد.

بلبرینگ های آستین در مقابل بوشینگ

"بوشینگ" یک طبقه بندی نزدیک به هم است که گاهی اوقات می تواند خطر ایجاد سردرگمی را ایجاد کند.

تعریف رسمی بوشینگ یک آستین یا لوله نازک است که حرکت نسبی را محدود می کند. اما این چه تفاوتی با بلبرینگ آستین دارد؟ این نیست، لزوما. برخی از صنایع صرفاً از عبارت "bushing" به عنوان یک ویژگی تاریخی استفاده می کنند. به طور کلی، متوجه می شویم که یک بوش همیشه به یک آستین تک جزئی اشاره دارد.

کاربردهای بلبرینگ آستین

بلبرینگ های آستین یک جزء همه کاره هستند که تقریباً در هر نوع طراحی قابل تصوری استفاده می شود. فقط چند مثال عبارتند از:

خودرو - محورهای انتقال، پیوندها، پین ها و اجزای میل لنگ

کشاورزی - مجموعه های اتصال بر روی ملحقات، دنده فرمان

خارج از جاده - بلبرینگ های Clevis برای پین های سیلندر هیدرولیک

دریایی - یاتاقان‌های ثابت برای میل‌های محرک

پردازش و بسته بندی مواد غذایی - نوار نقاله و دستگاه های پرکننده.

بلبرینگ فلنج

این طرح یک "فلنج" یا لبه بیرون زده را به عنوان مکانیزم مکان یابی اضافه می کند که آستین متصل را در جای خود نگه می دارد. این فلنج به یک سطح نصب که عمود بر محور یاتاقان اجرا می شود وصل می شود. این پشتیبانی اضافی در کاربردهایی با سرعت بالا، بارهای سنگین یا لرزش/حرکت زیاد بسیار حیاتی است.

بلبرینگ رانش

در ساده ترین شکل آن، شما می توانید یک یاتاقان رانش را به سادگی یک واشر در نظر بگیرید. به طور رسمی، یک یاتاقان رانش یاتاقانی برای نیروهایی که به صورت محوری به شفت عمل می کنند، فراهم می کند. نمونه اولیه شفت پروانه در هواپیما است.

مانند سایر انواع بلبرینگ، یاتاقان‌های رانش می‌توانند از یک عنصر نورد استفاده کنند که توپ‌ها یا غلتک‌ها در داخل یک حلقه پشتیبانی می‌شوند. پلاستیک های کم اصطکاک مزایای مشابهی را با پلاستیک هایی که در کاربردهای خطی یا چرخشی ارائه می دهند ارائه می دهند: مواد مناسب می توانند نیروی محوری را با نیاز کمتر به روانکاری تحمل کنند.

بلبرینگ های خطی

یک یاتاقان با حرکت خطی (گاهی اوقات "سرکش خطی" نامیده می شود) حرکت آزادانه را در طول یک مسیر تعریف شده فراهم می کند.

این حرکت خطی با حرکت چرخشی طرح اولیه بلبرینگ که قبلاً در مقاله توضیح داده شد، در تضاد است. مانند یک بلبرینگ چرخشی، یک یاتاقان خطی می تواند بسیار ساده باشد - مانند یک کشوی میز چوبی که روی یک مسیر چوبی اسلاید قرار دارد. اما طرح‌های پیچیده‌تر یاتاقان‌های خطی امکان اصطکاک کمتر، حرکت سریع‌تر و کنترل دقیق‌تر بر دامنه حرکت را فراهم می‌کنند.

نمونه هایی از یاتاقان های خطی شامل همه چیز از سرسره های کشوی میز تا کمک فنرهای لرزه ای است که به محافظت از ساختمان ها در برابر زلزله کمک می کند.

بلبرینگ های خطی چگونه کار می کنند؟

در متداول‌ترین آرایش، یک یاتاقان در امتداد یک راهنما مربع شکل یا میله‌ای حرکت می‌کند.

یک ریل مسیری را فراهم می کند که یک بلبرینگ خطی در امتداد آن حرکت می کند. شکل و طرح این ریل ممکن است بسته به نحوه تحمل بار در برنامه مورد نظر متفاوت باشد. برای مثال، مانند یک مسیر قطار منحنی، این ریل نیازی به قرار گرفتن در یک خط مستقیم ندارد.

مکانیسم بلبرینگ نصب شده روی ریل به عنوان "کالسکه" یا "بلوک" شناخته می شود. نقطه تماس بین واگن و ریل به عنوان "مسابقه" شناخته می شود.

مانند یک یاتاقان چرخشی، اصطکاک بین این دو قسمت ایجاد می شود. این اصطکاک را می توان با برخی عناصر غلتشی ترکیبی، روانکاری و آستین های پلاستیکی کم اصطکاک/خود روان شونده از بین برد.

به طور کلی، تمام عناصر طراحی بلبرینگ که در این مقاله بررسی می‌کنیم، برای یاتاقان‌های خطی نیز اعمال می‌شوند، از جمله گزینه‌های آب‌بندی، روان‌کاری و خود روان‌کاری.

به عنوان مثال، آستین برنزی با روغن تزریق شده یکی از طرح های رایج کم بار است. یک مثال ساده یک مسیر کشویی برای یک کشو است. برنامه های کاربردی تر نیاز به مکانیسم های پیچیده تری دارند. برخی از طرح‌های یاتاقان‌های خطی حتی یک مکانیسم برف پاک کن در جلوی بلبرینگ برای پاک کردن خاک و زباله از ریل و محدود کردن آلودگی دارند.

یاتاقان های خطی برای چه مواردی استفاده می شوند؟

کاربردهای یاتاقان های خطی به اندازه یاتاقان های چرخشی گسترده است. آنها از کشوهای مبلمان ساده گرفته تا ترن هوایی و ماشین آلات با کارایی بالا که نیاز به تنظیم حرکت بسیار دقیق دارند را شامل می شوند.

بلبرینگ های خطی فلنج دار

در این طرح، یک ساختار دنده مانند کوچک از بلبرینگ بیرون زده و با یک بریدگی/تورفتگی مربوطه در ریل جا می‌گیرد. این فلنج بلبرینگ ها را در امتداد ریل هدایت می کند و در عین حال نقاط تماس را محدود می کند.

بلبرینگ خطی مهر و موم شده

مانند سایر طرح های بلبرینگ، بلبرینگ های خطی را می توان با استفاده از فلز یا لاستیک آب بندی کرد. این عمل آلودگی را کاهش می دهد و از نشت روغن جلوگیری می کند: بلبرینگ های مهر و موم شده را در زیر ببینید.

بلبرینگ مهر و موم شده

بلبرینگ های مهر و موم شده دارای روغن کاری در طول فرآیند تولید هستند و سپس آب بندی می شوند. آنها برای هر دو طراحی شده اند:

از خروج روانکار از مکانیسم یاتاقان جلوگیری کنید.

از ورود آلاینده ها به مکانیزم بلبرینگ جلوگیری کنید.

مهر و موم لزوما دائمی نیست. به عنوان مثال، بسیاری از یاتاقان ها از یک مهر و موم لاستیکی استفاده می کنند که می تواند به راحتی برای تعمیر و نگهداری (روغنکاری / تمیز کردن) در صورت لزوم جدا شود.

مانند خود ژورنال، مواد مهر و موم یاتاقان باید به دقت از نظر فشار، دما و طول عمر مورد نیاز کالیبره شود. انتخاب مواد و طراحی مناسب مهر و موم عمر مهر و موم را به حداکثر می رساند.

 

  • alireza gl
  • ۰
  • ۰

صنعت کشاورزی ماموریت دارد که جهان را سیر نگه دارد. از هیبریداسیون گیاهان و حیوانات گرفته تا مهندسی زمین های قابل کشت جدید با استفاده از آبیاری (و حتی بازپس گیری زمین از دریا)، کشاورزان هرگز از جستجوی روش های جدید برای افزایش تولید مواد غذایی دست برنداشته اند. تولید بیشتر به معنای تغذیه بیشتر و تنوع غذایی بیشتر است، در حالی که قیمت مواد غذایی تا حد امکان پایین است. برای بررسی مختصر صنعت کشاورزی، لطفاً وبلاگ ما را اینجا ببینید.

در این پست وبلاگ، ما بر تاریخچه یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده تلاش هزاران ساله صنعت کشاورزی برای افزایش تولید مواد غذایی تمرکز می کنیم: تجهیزات کشاورزی. تجهیزات همیشه برای افزایش عملکرد و در عین حال کاهش وابستگی کشاورزی به کار یدی حیاتی بوده است.

در حالی که این پست بر تاریخ تمرکز دارد، تجهیزات کشاورزی همچنان نوآوری را تا به امروز به نمایش می گذارد. برای مقاله ما در مورد چالش های مهندسی کلیدی برای تجهیزات کشاورزی (و اینکه چگونه اجزای خود روان کننده پیشرفته می توانند به مقابله با آنها کمک کنند) اینجا را کلیک کنید.

تاریخچه اولیه: پیش مکانیزاسیون تجهیزات کشاورزی

امروزه پیشرفت در تجهیزات کشاورزی بر تجهیزات مکانیزه بهتر و کارآمدتر متمرکز است. با این حال، حتی قبل از ماشین‌های برقی، نوآوری‌های تجهیزات نقش مهمی در توسعه تاریخی کشاورزی داشتند.

اولین ابداعات شامل اختراع اولین ابزار برای پیشبرد کشاورزی فراتر از کار مستقیم با دست، چوب و بیل های سنگی ساده است. چند مثال عبارتند از:

اولین گاوآهن ها، به شکل چوب های چنگالی که برای خراشیدن سنگرها در خاک برای کاشت بذر استفاده می شد، بیش از 5000 سال قبل از میلاد ظاهر شدند. در حالی که گاوآهن های دستی تنها جایگزین مناسبی برای بیلنگ ها در آب و هوای خاص بودند، اما امکان آماده سازی سریع زمین بسیار بیشتری را فراهم کردند. با شروع اهلی کردن گاوها (برای اولین بار در دره سند در حدود 4000 سال قبل از میلاد) حیوانات پیشرو به زودی امکان استفاده بسیار کارآمدتر از فناوری های نوظهور گاوآهن را فراهم کردند. تا 1500 سال قبل از میلاد، گاوآهن‌های چوبی که توسط حیوانات کشیده می‌شد، به روش ارجح کشت‌کاری تبدیل می‌شد. برخی از اولین نمونه های گاوآهن چوبی در سومری باستان (عراق امروزی) یافت می شوند.

تقریباً در همان زمان، نمونه‌هایی از اولین داس‌های سنگی را یافته‌ایم، ابزاری که توانایی انسان در برداشت مقادیر زیادی غلات را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. اختراع داس به ایجاد اولین کشاورزی غلات ممکن کمک کرد. اولین نمونه ها تیغه های سنگ چخماق ساده یا سنگی بودند که به شفت چوب یا استخوان متصل می شدند. داس به یکی از اولین کاربردهای فلزکاری اولیه تبدیل شد و تیغه های داس مسی و برنزی با رشد و تکثیر دانش در مورد فلزکاری پدیدار شد.

حتی پیشرفت‌های جزئی در این طرح تفاوت واقعی را برای بهره‌وری کشاورزی ایجاد کرد: اختراع و تکثیر داس با تیغه‌های بلند و دسته بلند باعث افزایش تولید در مقایسه با داس می‌شود.

اولین گاوآهن آهنی شناخته شده در حدود سال 475 قبل از میلاد در چین ساخته شد. قابلیت‌های محدود فلزکاری به این معنی بود که گاوآهن‌های اولیه فقط شامل یک تیغه فلزی کوچک متصل به یک ابزار چوبی بودند. با پیشرفت فلزکاری، گاوآهن‌ها را می‌توان با فلز بیشتر و وزن‌های بسیار بالاتر ساخت. در دوره سلسله هان (200 قبل از میلاد - 200 پس از میلاد) از گاوآهن های تمام فلزی و چدنی استفاده می شد که چین را به انقلابی در بهره وری کشاورزی سوق داد.

گاوآهن‌های فلزی تا دیرتر، در اوایل قرون وسطی، به اروپا گسترش پیدا نکردند، جایی که به دلیل توانایی خود در کار در خاک سردتر و مبتنی بر رسی، بهره‌وری بیشتری داشتند. اولین گاوآهن فولادی تا زمان جان دیر در سال 1837 معرفی نشد.

افزایش تجهیزات مکانیزه کشاورزی

اختراع یک دستگاه بذر مکانیکی بهبود یافته توسط Jethro Tull در سال 1701 آغاز عصر جدیدی برای تجهیزات کشاورزی بود. دستگاه تول یک گاوآهن کوچک را برای ایجاد ردیف کاشت، با یک قیف برای نگهداری بذر، یک قیف برای توزیع آن و یک هارو برای پوشاندن مجدد بذر تازه کاشته شده ترکیب کرد. قبل از این اختراع، بذرها یا پراکنده بودند (یا در برخی موارد، مانند غلاف لوبیا، به صورت جداگانه کاشته می شدند). مته بذر تول را می توان با دست یا حیوان کشید.

اختراع تول یک روند مشترک را برای انقلاب مکانیکی آینده پیش‌بینی می‌کرد: ادغام وظایف بیشتر در یک قطعه واحد و یکپارچه از تجهیزات برای انجام سریع‌تر و دقیق‌تر از آنچه که تنها از طریق کار دستی ممکن بود. نوآوری ها سریعتر از همیشه شروع به ظهور خواهند کرد.

نمونه های مهم نوآوری در تجهیزات کشاورزی

در سال 1794، الی ویتنی اولین پنبه پاک کن دستی را که برای پنبه های منگنه کوتاه کشت شده در آمریکای شمالی مناسب بود، توسعه داد (پنبه های مورد استفاده برای پنبه های منگنه بلند در هند سابقه بسیار طولانی تری دارند). این دستگاه دانه ها/پوسته و سایر ریزه ها را از الیاف پنبه جدا می کند، فرآیندی که قبلاً بسیار کار بر بود.

در سال 1834، طرح‌های رقیب درو از Hussey و McCormick اولین حرکت را از برداشت دانه‌های داس/داس نشان دادند. این دستگاه ها را می توان با اسب کشید، در حالی که یک میل لنگ دستی یک میله برش رفت و برگشتی را نیرو می داد. در حالی که یک کشاورز ماهر می توانست روزانه حداکثر 1 تا 2 هکتار با داس برداشت کند، دستگاه درو مکانیکی به یک مرد (با اسب) اجازه می داد تا مزارع بزرگ را در یک روز برداشت کند. با این افزایش کارایی، اندازه مزرعه می تواند به صدها یا حتی هزاران هکتار گسترش یابد.

گسترش موتور بخار اولین گزینه های تکنولوژیکی را برای جایگزینی نیروی انسانی و حیوانی در کشاورزی ایجاد کرد. اولین موتورهای بخار کشاورزی در اوایل قرن 19 مورد استفاده قرار گرفتند. این نمونه‌ها ماشین‌های قابل حملی بودند که می‌توانستند در مزرعه یا انباری قرار داده شوند تا ماشین‌های کشاورزی مانند ماشین‌های خرمن‌کوبی را تغذیه کنند. نیرو با استفاده از تسمه یا زنجیر محرک (مکانیزمی که برای انتقال نیرو به ماشین آلاتی که توسط تراکتورها تا به امروز استفاده می شود) منتقل می شد. به زودی، موتورهای کششی بخار حتی در دو سر یک مزرعه قرار می گیرند تا در واقع یک گاوآهن سیمی را به جلو و عقب بکشند.

در حالی که تراکتورهای بخار آزمایشی کاربردهایی پیدا کردند، ماشین آلات دست و پا گیر، سنگین و خطرناک بودند. اختراع موتور احتراق داخلی منجر به تولید اولین تراکتور بنزینی توسط جان فرولیش در سال 1892 شد. در حالی که کامل شدن طرح های تراکتور به زمان نیاز داشت، هنری فورد یک تراکتور محبوب تولید انبوه به نام فوردسون را تا سال 1917 معرفی کرد. تراکتور در مرکز کشاورزی بوده است: می تواند انواع ادوات، از گاوآهن ساده گرفته تا کمباین را بکسل و نیرو دهد و به عنوان یک سرمایه گذاری انعطاف پذیر برای مکانیزاسیون مزرعه در کل چرخه کشت عمل کند.

«قیمت‌های پایین این امکان را برای هزاران کشاورز خرده‌پایه فراهم کرد تا بتوانند یک تراکتور بخرند و مالکیت آن افزایش یافت. در سال 1916، حدود 20000 تراکتور در ایالات متحده فروخته شد. تا سال 1935 این تعداد به بیش از 1 میلیون افزایش یافت. - اسمیتسونین اینسایدر

تجهیزات OEM همچنان به دنبال فرصت هایی برای یکپارچگی و کارایی بیشتر هستند. یک نمونه نمادین کمباین است که درو کردن، خرمن کوبی و کوبیدن را در یک قطعه واحد ترکیب می کند. اولین بار در سال 1935 اختراع شد و توسط اسب یا تراکتور کشیده شد، امروزه کمباین ها اغلب خودکششی هستند.

کمباین ها قطعات فوق العاده پیچیده ای از ماشین آلات هستند که می توانند با پلت فرم های تخصصی برای برداشت انواع خاصی از غلات سفارشی شوند. دفتر مزرعه ایلینویز توضیح عالی در اینجا ارائه می دهد.

نوآوری در تجهیزات کشاورزی تا به امروز ادامه دارد. به عنوان مثال، GPS به مزارع کمک می کند تا دقیق تر از همیشه کار کنند. پهپادهای هوایی برای کاربردهای بیشتر و بیشتری از اسکن/نظارت گرفته تا پراکندگی آفت کش ها مورد استفاده قرار می گیرند. و «اینترنت اشیا» (IoT) موارد استفاده کشاورزی امیدوارکننده ای را پیدا می کند.

بیشتر بدانید: چالش های مهندسی برای تجهیزات کشاورزی

در TriStar، ما دست در دست مهندسانی که تا به امروز برای طراحی و تولید تجهیزات کشاورزی بهتر کار می کنند، کار می کنیم. ما با انواع مختلفی از تجهیزات کشاورزی OEM کار می کنیم تا به حل چالش های مهندسی کلیدی برای همه چیز از زیر تراکتور گرفته تا سمپاش مایع (برای کود، آفت کش و غیره) کمک کنیم.

یاتاقان ها و سایر اجزای ما که از مواد پیشرفته خود روان کننده ساخته شده اند، می توانند عملکرد بدون چربی را برای هزینه های تعمیر و نگهداری کمتر، خرابی تجهیزات کمتر، و ویژگی های عملکردی مورد نیاز برای جایگزینی یاتاقان های فلزی سنتی در طیف گسترده ای از کاربردها ارائه دهند.

ما از یک رویکرد مهندسی مشاوره واقعی استفاده می کنیم تا به مشتریان خود کمک کنیم تا اجزایی را انتخاب کنند که می تواند بازده واقعی برای تجهیزات کشاورزی ایجاد کند. اجزای حیاتی زمانی بهترین عملکرد را دارند که به گونه ای مهندسی شده باشند که چالش های عملیاتی مربوطه را منعکس کنند (نه به عنوان کالایی که باید از ارزان ترین پیشنهاد دهنده تهیه شود).

برای نگاهی دقیق تر به این که چگونه مواد TriStar می توانند به حل نقاط درد مهندسی کلیدی برای OEM های کشاورزی کمک کنند، لطفاً برای دیدن راهنمای ما روی زیر کلیک کنید.

  • alireza gl
  • ۰
  • ۰

به عنوان بخشی از مقدمه ای بر اجزای ماشین، برخی از نمونه های ارائه شده توسط یک خودرو ارزشمند هستند. در یک خودرو، مشکل اساسی مهار اثر انفجاری بنزین برای تامین نیروی چرخاندن چرخ‌های عقب است. انفجار بنزین در سیلندرها، پیستون ها را به سمت پایین هل می دهد و انتقال و تغییر این حرکت انتقالی (خطی) به حرکت چرخشی میل لنگ توسط میله های اتصالی که هر پیستون را به میل لنگ هایی که بخشی از میل لنگ هستند می پیوندند، انجام می شود. . ترکیب پیستون، سیلندر، میل لنگ و شاتون به عنوان مکانیزم لغزنده-لنگ شناخته می شود. این یک روش رایج برای تبدیل تبدیل به چرخش (مانند یک موتور) یا چرخش به ترجمه (مانند پمپ) است.

برای ورود مخلوط بنزین و هوا به سیلندرها و خروج گازهای سوخته از سوپاپ استفاده می شود. این بادامک ها (برآمدگی ها) روی میل بادامک چرخشی که از میل لنگ توسط چرخ دنده ها یا زنجیر رانده می شود، باز و بسته می شوند.

در یک موتور چرخه چهار زمانه با هشت سیلندر، میل لنگ در هر ربع دور یک ضربه در نقطه ای از طول خود دریافت می کند. برای هموار کردن تأثیر این تکانه های متناوب بر سرعت میل لنگ، از چرخ طیار استفاده می شود. این یک چرخ سنگین است که به میل لنگ متصل است و با اینرسی خود با هرگونه نوسانات سرعت مخالفت می کند و آن را تعدیل می کند.

از آنجایی که گشتاور (نیروی چرخشی) که تولید می کند به سرعت آن بستگی دارد، یک موتور احتراق داخلی نمی تواند تحت بار راه اندازی شود. برای اینکه موتور خودرو در حالت بدون بار راه اندازی شود و سپس بدون توقف به چرخ ها متصل شود، یک کلاچ و یک گیربکس ضروری است. اولی اتصال بین میل لنگ و گیربکس را ایجاد و قطع می کند، در حالی که دومی در مراحل محدود، نسبت بین سرعت های ورودی و خروجی و گشتاور گیربکس را تغییر می دهد. در دنده کم، سرعت خروجی کم و گشتاور خروجی بیشتر از گشتاور موتور است، به طوری که می توان ماشین را به حرکت درآورد. در دنده بالا، ماشین با سرعت قابل توجهی حرکت می کند و گشتاورها و سرعت ها برابر هستند.

محورهایی که چرخ ها به آن ها متصل می شوند در محفظه محور عقب قرار دارند که به فنرهای عقب بسته شده است و توسط شفت محرک از گیربکس رانده می شوند. همانطور که ماشین حرکت می کند و فنرها در پاسخ به دست اندازها در جاده خم می شوند، بدنه نسبت به گیربکس حرکت می کند. برای اجازه دادن به این حرکت بدون دخالت در انتقال گشتاور، یک مفصل جهانی به هر انتهای شفت محرک متصل می شود.

محور محرک عمود بر محورهای عقب است. اتصال قائم الزاویه معمولاً با چرخ دنده های مخروطی با نسبتی به گونه ای انجام می شود که محورها با یک سوم تا یک چهارم سرعت محور محرک می چرخند. محفظه محور عقب همچنین دنده‌های دیفرانسیل را در خود جای می‌دهد که به هر دو چرخ عقب اجازه می‌دهد از یک منبع به حرکت درآیند و هنگام پیچیدن در یک پیچ با سرعت‌های متفاوت بچرخند.

مانند همه وسایل مکانیکی متحرک، خودروها نمی توانند از اثرات اصطکاک فرار کنند. در موتور، گیربکس، محفظه محور عقب و همه یاتاقان ها، اصطکاک نامطلوب است، زیرا قدرت مورد نیاز موتور را افزایش می دهد. روغن کاری این اصطکاک را کاهش می دهد اما از بین نمی برد. از سوی دیگر، اصطکاک بین لاستیک ها و جاده و در کفشک ترمز، کشش و ترمز را امکان پذیر می کند. تسمه هایی که فن، ژنراتور و سایر لوازم جانبی را به حرکت در می آورند، دستگاه های وابسته به اصطکاک هستند. اصطکاک در عملکرد کلاچ نیز مفید است.

برخی از دستگاه‌های ذکر شده در بالا در ماشین‌های همه دسته‌ها یافت می‌شوند که به روش‌های متعددی برای انجام انواع وظایف فیزیکی مونتاژ شده‌اند. عملکرد بیشتر این وسایل مکانیکی اساسی انتقال و تغییر نیرو و حرکت است. سایر دستگاه ها مانند فنرها، فلایویل ها، شفت ها و بست ها عملکردهای تکمیلی را انجام می دهند.

ماشین ممکن است بیشتر به عنوان دستگاهی متشکل از دو یا چند قسمت مقاوم و نسبتاً محدود تعریف شود که ممکن است برای انتقال و تغییر نیرو و حرکت به منظور انجام کار مفید باشد. الزام به مقاوم بودن قطعات یک ماشین به این معنی است که آنها می توانند بارهای تحمیلی را بدون خرابی یا از دست دادن عملکرد حمل کنند. اگرچه اکثر قطعات ماشین بدنه فلزی جامد با نسبت مناسب هستند، اما از مواد غیر فلزی، فنرها، اندام های فشار سیال و اندام های کششی مانند تسمه نیز استفاده می شود.

حرکت محدود

متمایزترین ویژگی یک ماشین این است که قطعات به یکدیگر متصل و هدایت می شوند به گونه ای که حرکات آنها نسبت به یکدیگر محدود می شود. برای مثال، نسبت به بلوک، پیستون یک موتور رفت و برگشتی توسط سیلندر برای حرکت در مسیر مستقیم محدود می شود. نقاط روی میل لنگ توسط یاتاقان های اصلی برای حرکت در مسیرهای دایره ای محدود می شوند. هیچ شکل دیگری از حرکت نسبی امکان پذیر نیست.

در برخی از ماشین ها، قطعات فقط تا حدی محدود هستند. اگر قطعات توسط فنرها یا اعضای اصطکاکی به یکدیگر متصل شوند، مسیرهای قطعات نسبت به یکدیگر ممکن است ثابت باشد، اما حرکت قطعات ممکن است تحت تأثیر سفتی فنرها، اصطکاک و جرم قطعات قرار گیرد.

اگر تمام قطعات یک ماشین اعضای نسبتاً صلبی باشند که انحرافات آنها تحت بار ناچیز باشد، ممکن است محدودیت کامل در نظر گرفته شود و حرکات نسبی قطعات را بدون در نظر گرفتن نیروهایی که آنها را ایجاد می‌کنند بررسی کنند. به عنوان مثال، برای سرعت چرخشی مشخص میل لنگ یک موتور رفت و برگشتی، می توان سرعت متناظر نقاط روی شاتون و پیستون را محاسبه کرد. تعیین جابجایی ها، سرعت ها و شتاب های قطعات یک ماشین برای یک حرکت ورودی تعیین شده موضوع سینماتیک ماشین ها است. چنین محاسباتی را می توان بدون در نظر گرفتن نیروهای درگیر انجام داد، زیرا حرکات محدود هستند.

مکانیزم یک ماشین

طبق تعریف، نیروها و حرکات هر دو در یک ماشین منتقل و اصلاح می شوند. روشی که در آن قطعات یک ماشین به هم متصل می شوند و هدایت می شوند تا حرکت خروجی مورد نیاز از یک حرکت ورودی مشخص ایجاد شود، به عنوان مکانیزم ماشین شناخته می شود. پیستون، شاتون و میل لنگ در یک موتور رفت و برگشتی مکانیزمی را برای تغییر حرکت مستقیم پیستون به حرکت چرخشی میل لنگ تشکیل می دهند.

اگرچه نیرو و حرکت هر دو در عملکرد ماشین‌ها دخیل هستند، وظیفه اصلی یک ماشین ممکن است تقویت نیرو یا اصلاح حرکت باشد. یک اهرم اساسا یک افزایش دهنده نیرو است، در حالی که گیربکس اغلب به عنوان کاهش دهنده سرعت استفاده می شود. با این حال، حرکات و نیروها در یک ماشین غیرقابل تفکیک هستند و همیشه در یک نسبت معکوس هستند. نیروی خروجی روی یک اهرم بیشتر از نیروی ورودی است، اما حرکت خروجی کمتر از حرکت ورودی است. به طور مشابه، سرعت خروجی یک کاهنده دنده کمتر از سرعت ورودی است، اما گشتاور خروجی بیشتر از گشتاور ورودی است. در حالت اول افزایش نیرو با کاهش در حرکت همراه است، در حالی که در حالت دوم کاهش در حرکت با افزایش گشتاور همراه است.

 

  • alireza gl