داربست در کرج | بلبرینگ و رولبرینگ | دستگاه بسته بندی | ماشین آلات صنعتی

داربست در کرج،بلبرینگ و رولبرینگ،دستگاه بسته بندی،ماشین آلات صنعتی

داربست در کرج | بلبرینگ و رولبرینگ | دستگاه بسته بندی | ماشین آلات صنعتی

داربست در کرج،بلبرینگ و رولبرینگ،دستگاه بسته بندی،ماشین آلات صنعتی

  • ۰
  • ۰

بلبرینگ آستین

بلبرینگ آستین چیست؟

یاتاقان آستین ساده ترین طراحی بلبرینگ هواپیما است که از یک آستین صاف تشکیل شده است که بین محور و سوراخ قرار می گیرد. به طور معمول، نوعی روان کننده مایع یا ذرات بین ژورنال و محور قرار می گیرد.

بلبرینگ های آستین در مقابل بوشینگ

"بوشینگ" یک طبقه بندی نزدیک به هم است که گاهی اوقات می تواند خطر ایجاد سردرگمی را ایجاد کند.

تعریف رسمی بوشینگ یک آستین یا لوله نازک است که حرکت نسبی را محدود می کند. اما این چه تفاوتی با بلبرینگ آستین دارد؟ این نیست، لزوما. برخی از صنایع صرفاً از عبارت "bushing" به عنوان یک ویژگی تاریخی استفاده می کنند. به طور کلی، متوجه می شویم که یک بوش همیشه به یک آستین تک جزئی اشاره دارد.

کاربردهای بلبرینگ آستین

بلبرینگ های آستین یک جزء همه کاره هستند که تقریباً در هر نوع طراحی قابل تصوری استفاده می شود. فقط چند مثال عبارتند از:

خودرو - محورهای انتقال، پیوندها، پین ها و اجزای میل لنگ

کشاورزی - مجموعه های اتصال بر روی ملحقات، دنده فرمان

خارج از جاده - بلبرینگ های Clevis برای پین های سیلندر هیدرولیک

دریایی - یاتاقان‌های ثابت برای میل‌های محرک

پردازش و بسته بندی مواد غذایی - نوار نقاله و دستگاه های پرکننده.

بلبرینگ فلنج

این طرح یک "فلنج" یا لبه بیرون زده را به عنوان مکانیزم مکان یابی اضافه می کند که آستین متصل را در جای خود نگه می دارد. این فلنج به یک سطح نصب که عمود بر محور یاتاقان اجرا می شود وصل می شود. این پشتیبانی اضافی در کاربردهایی با سرعت بالا، بارهای سنگین یا لرزش/حرکت زیاد بسیار حیاتی است.

بلبرینگ رانش

در ساده ترین شکل آن، شما می توانید یک یاتاقان رانش را به سادگی یک واشر در نظر بگیرید. به طور رسمی، یک یاتاقان رانش یاتاقانی برای نیروهایی که به صورت محوری به شفت عمل می کنند، فراهم می کند. نمونه اولیه شفت پروانه در هواپیما است.

مانند سایر انواع بلبرینگ، یاتاقان‌های رانش می‌توانند از یک عنصر نورد استفاده کنند که توپ‌ها یا غلتک‌ها در داخل یک حلقه پشتیبانی می‌شوند. پلاستیک های کم اصطکاک مزایای مشابهی را با پلاستیک هایی که در کاربردهای خطی یا چرخشی ارائه می دهند ارائه می دهند: مواد مناسب می توانند نیروی محوری را با نیاز کمتر به روانکاری تحمل کنند.

بلبرینگ های خطی

یک یاتاقان با حرکت خطی (گاهی اوقات "سرکش خطی" نامیده می شود) حرکت آزادانه را در طول یک مسیر تعریف شده فراهم می کند.

این حرکت خطی با حرکت چرخشی طرح اولیه بلبرینگ که قبلاً در مقاله توضیح داده شد، در تضاد است. مانند یک بلبرینگ چرخشی، یک یاتاقان خطی می تواند بسیار ساده باشد - مانند یک کشوی میز چوبی که روی یک مسیر چوبی اسلاید قرار دارد. اما طرح‌های پیچیده‌تر یاتاقان‌های خطی امکان اصطکاک کمتر، حرکت سریع‌تر و کنترل دقیق‌تر بر دامنه حرکت را فراهم می‌کنند.

نمونه هایی از یاتاقان های خطی شامل همه چیز از سرسره های کشوی میز تا کمک فنرهای لرزه ای است که به محافظت از ساختمان ها در برابر زلزله کمک می کند.

بلبرینگ های خطی چگونه کار می کنند؟

در متداول‌ترین آرایش، یک یاتاقان در امتداد یک راهنما مربع شکل یا میله‌ای حرکت می‌کند.

یک ریل مسیری را فراهم می کند که یک بلبرینگ خطی در امتداد آن حرکت می کند. شکل و طرح این ریل ممکن است بسته به نحوه تحمل بار در برنامه مورد نظر متفاوت باشد. برای مثال، مانند یک مسیر قطار منحنی، این ریل نیازی به قرار گرفتن در یک خط مستقیم ندارد.

مکانیسم بلبرینگ نصب شده روی ریل به عنوان "کالسکه" یا "بلوک" شناخته می شود. نقطه تماس بین واگن و ریل به عنوان "مسابقه" شناخته می شود.

مانند یک یاتاقان چرخشی، اصطکاک بین این دو قسمت ایجاد می شود. این اصطکاک را می توان با برخی عناصر غلتشی ترکیبی، روانکاری و آستین های پلاستیکی کم اصطکاک/خود روان شونده از بین برد.

به طور کلی، تمام عناصر طراحی بلبرینگ که در این مقاله بررسی می‌کنیم، برای یاتاقان‌های خطی نیز اعمال می‌شوند، از جمله گزینه‌های آب‌بندی، روان‌کاری و خود روان‌کاری.

به عنوان مثال، آستین برنزی با روغن تزریق شده یکی از طرح های رایج کم بار است. یک مثال ساده یک مسیر کشویی برای یک کشو است. برنامه های کاربردی تر نیاز به مکانیسم های پیچیده تری دارند. برخی از طرح‌های یاتاقان‌های خطی حتی یک مکانیسم برف پاک کن در جلوی بلبرینگ برای پاک کردن خاک و زباله از ریل و محدود کردن آلودگی دارند.

یاتاقان های خطی برای چه مواردی استفاده می شوند؟

کاربردهای یاتاقان های خطی به اندازه یاتاقان های چرخشی گسترده است. آنها از کشوهای مبلمان ساده گرفته تا ترن هوایی و ماشین آلات با کارایی بالا که نیاز به تنظیم حرکت بسیار دقیق دارند را شامل می شوند.

بلبرینگ های خطی فلنج دار

در این طرح، یک ساختار دنده مانند کوچک از بلبرینگ بیرون زده و با یک بریدگی/تورفتگی مربوطه در ریل جا می‌گیرد. این فلنج بلبرینگ ها را در امتداد ریل هدایت می کند و در عین حال نقاط تماس را محدود می کند.

بلبرینگ خطی مهر و موم شده

مانند سایر طرح های بلبرینگ، بلبرینگ های خطی را می توان با استفاده از فلز یا لاستیک آب بندی کرد. این عمل آلودگی را کاهش می دهد و از نشت روغن جلوگیری می کند: بلبرینگ های مهر و موم شده را در زیر ببینید.

بلبرینگ مهر و موم شده

بلبرینگ های مهر و موم شده دارای روغن کاری در طول فرآیند تولید هستند و سپس آب بندی می شوند. آنها برای هر دو طراحی شده اند:

از خروج روانکار از مکانیسم یاتاقان جلوگیری کنید.

از ورود آلاینده ها به مکانیزم بلبرینگ جلوگیری کنید.

مهر و موم لزوما دائمی نیست. به عنوان مثال، بسیاری از یاتاقان ها از یک مهر و موم لاستیکی استفاده می کنند که می تواند به راحتی برای تعمیر و نگهداری (روغنکاری / تمیز کردن) در صورت لزوم جدا شود.

مانند خود ژورنال، مواد مهر و موم یاتاقان باید به دقت از نظر فشار، دما و طول عمر مورد نیاز کالیبره شود. انتخاب مواد و طراحی مناسب مهر و موم عمر مهر و موم را به حداکثر می رساند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی