داربست در کرج | بلبرینگ و رولبرینگ | دستگاه بسته بندی | ماشین آلات صنعتی

داربست در کرج،بلبرینگ و رولبرینگ،دستگاه بسته بندی،ماشین آلات صنعتی

داربست در کرج | بلبرینگ و رولبرینگ | دستگاه بسته بندی | ماشین آلات صنعتی

داربست در کرج،بلبرینگ و رولبرینگ،دستگاه بسته بندی،ماشین آلات صنعتی

  • ۰
  • ۰

در حالی که مطالعاتی در مورد عملکرد غیر تکراری و پویا انجام شده است، تحقیقات نسبتا کمی در مورد دقت چرخشی یاتاقان‌های غلتشی وجود دارد. تحقیقات در مورد دقت دورانی عمدتاً بر خطای حرکت یاتاقان‌ها ناشی از عملکرد ترکیبی تعداد غلتک و خطای گرد بودن اجزا در فرآیند چرخش متمرکز شده است. خطای حرکت بلبرینگ شامل خارج شدن حلقه چرخان در جهت افقی و عمودی صفحه شعاعی است.

 

در تحقیقات فعلی در مورد دقت دورانی، بسیاری از مطالعات تأثیر خطای هندسی مؤلفه را بر روی خروج عمودی حلقه چرخان بررسی کرده‌اند. با این حال، خروج عمودی حلقه دوار، خروجی حلقه چرخان را در صفحه شعاعی به طور دقیق منعکس نمی‌کند، زیرا خروجی افقی حلقه چرخان را نادیده می‌گیرد. ما با مطالعه تأثیر جفت شدن شماره غلتک و تأثیر خطاهای گرد بودن مؤلفه بر روی از بین رفتن حلقه چرخان در صفحه شعاعی، به دنبال شناسایی عوامل کلیدی مؤثر در خطای حرکت بلبرینگ‌های غلتیدیم. یک مدل پیش‌بینی خطای حرکت برای یاتاقان‌های غلتکی استوانه‌ای در مقاله قبلی این سری پیشنهاد شده است و به طور خلاصه در بخش «مدل پیش‌بینی دقت دورانی غلتک‌های استوانه‌ای» توضیح داده شده است. مطالعه حاضر به طور تجربی مدل پیشنهادی قبلی را تأیید می‌کند.

خطای دورانی بلبرینگ های غلتشی در شرایط بدون بار و سرعت کم، میزان دقت دورانی را تعیین می کند. با کاهش خطای چرخشی، سطح دقت چرخش افزایش می یابد. دقت دورانی بلبرینگ های غلتشی به عنوان خطای بین موقعیت صفحه تنظیم و موقعیت ایده آل حلقه چرخان در شرایط بدون بار و سرعت کم تعریف می شود.

 

در حین اندازه گیری ها هیچ بار کاری به یاتاقان وارد نمی شود، اما برای حفظ پایداری عملیاتی یاتاقان (تماس کامل بین عناصر نورد و مسیر مسابقه)، لازم است بار اندازه گیری کوچکی به بلبرینگ اعمال شود. این بار باید به اندازه کافی کوچک باشد تا باعث ایجاد تغییر شکل الاستیک قابل مشاهده بین اجزای یاتاقان نشود. سرعت های پایین از ضربه بین قطعات جلوگیری می کند و لرزش یاتاقان را کاهش می دهد، اطمینان حاصل می شود که خطای حرکتی اندازه گیری شده یاتاقان غلتکی تنها به دلیل خطاهای گردی در اجزای یاتاقان ایجاد می شود.

شکل 1 نمودار یک بلبرینگ نورد را نشان می دهد که حلقه داخلی آن در امتداد جهت های افقی و عمودی صفحه شعاعی حرکت می کند. خطای حرکت زمانی رخ می‌دهد که حلقه داخلی حول محور خود می‌چرخد، زیرا به دلیل خطاهای هندسی در مسیرهای مسابقه و غلطک‌ها وجود دارد. در مورد تصویر، راهروی داخلی با قسمت پایین غلتک ها تماس می گیرد قبل از اینکه حلقه داخلی به موقعیت تعادل (Xi، Yi) حرکت کند. مختصات مرکز حلقه داخلی با چرخش متفاوت است. مدل پیش‌بینی توسعه‌یافته قبلی از یک مدل محدودیت هندسی استوانه‌ای غلتکی مشتق شد. مدل محدودیت هم خطاهای هندسی راهروها و غلتک ها و هم تغییر در موقعیت های تماس واقعی بین راهروها و غلتک ها را ترکیب می کند. محاسبات مدل پیش بینی به شرح زیر تکرار می شود:

 

1.

مختصات مرکزی غلتک های پایینی که با راهرو بیرونی تماس می گیرند، زمانی محاسبه می شود که حلقه داخلی یک زاویه پله معین بچرخد.

 

2.

حلقه داخلی در صفحه شعاعی حرکت می کند و وضعیت های تماس (تماس، جداسازی و تداخل) بین راهرو داخلی و غلتک ها برای هر موقعیت مشخص تعیین می شود.

 

3.

موقعیت حلقه داخلی در صفحه شعاعی از طریق معیار پایدار بر اساس اصل تعادل نیرو از سایر موقعیت ها متمایز می شود.

4.

فاصله بین مراکز حلقه داخلی و حلقه بیرونی زمانی محاسبه می شود که حلقه داخلی یک زاویه مشخص را بچرخاند.

هر بار که حلقه داخلی می چرخد، با تکرار محاسبات بالا در زوایای چرخش مختلف، فاصله بین مراکز حلقه داخلی و حلقه بیرونی محاسبه می شود. تفاوت بین حداکثر فاصله و حداقل فاصله به دست آمده از این فرآیند، تغییر خروجی حلقه داخلی است این سایت که بازتابی از محدوده خروجی حلقه داخلی است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی