داربست در کرج | بلبرینگ و رولبرینگ | دستگاه بسته بندی | ماشین آلات صنعتی

داربست در کرج،بلبرینگ و رولبرینگ،دستگاه بسته بندی،ماشین آلات صنعتی

داربست در کرج | بلبرینگ و رولبرینگ | دستگاه بسته بندی | ماشین آلات صنعتی

داربست در کرج،بلبرینگ و رولبرینگ،دستگاه بسته بندی،ماشین آلات صنعتی

  • ۰
  • ۰

با در نظر گرفتن ویژگی‌های اصلی داربست (یعنی تشخیص یادگیری، محو شدن، و حمایت‌های احتمالی از یادگیرندگان)، مربیان متوجه می‌شوند که چه زمانی باید داربست و چه زمانی کم‌رنگ شوند. در اصل، بسته به سطح پیشرفت زبان آموزان، تمام داربست ها به تدریج حذف می شوند. تشخیص هایی مانند ارزیابی پویا و نظارت بر درک فراگیران در حین انجام وظایف یا حل مشکلات می تواند داده های مربوطه را جمع آوری کند (لاجوئی، 2005)، و اطلاعات اولیه را برای تعیین نیازهای داربست ارائه دهد. با این حال، ارزیابی پویا از فرآیندهای یادگیری و پیامدهای داربست محو شده به اندازه کافی در زمینه یادگیری آنلاین بررسی نشده است. تاکنون، تحقیقات اثرات متفاوتی را بر نتایج یادگیری نشان داده است (Ge, Law, & Huang, 2012). برای مثال، وو و پدرسن (2011) دریافتند که دانش‌آموزانی که داربست‌های رویه‌ای مبتنی بر کامپیوتر محو شده را دریافت کرده‌اند، در تحقیقات علمی عملکرد خوبی ندارند. بلاند، واکر، اولسن و لیری (2015) اثرات بزرگتری از داربست را بدون محو شدن گزارش کردند.

 

استراتژی‌های داربست با دقت بیشتری در حوزه یادگیری شناختی نسبت به سایر حوزه‌ها طراحی و اجرا شده‌اند، و بسیاری از محققان در مورد اثربخشی یادگیری آن گزارش داده‌اند (Proske، Narciss، & McNamara، 2012؛ van Merriënboer و Kirschner، 2012). به طور خاص، Belland و همکاران. (2017) 144 مطالعه تجربی را تجزیه و تحلیل کرد که اثرات داربست مبتنی بر رایانه را بر یادگیری شناختی یادگیرندگان STEM بررسی می‌کرد و اندازه اثر کوچک تا متوسط ​​را گزارش کرد (g = 0.46). اگرچه اندازه اثر فقط کوچک تا متوسط ​​نشان داده شد، اما اثرات داربست بر یادگیری شناختی از نظر آماری معنی‌دار بود.

پیش‌بینی می‌شود که یادگیری آنلاین به سرعت در آموزش عالی در دهه آینده افزایش یابد (Blumenstyk، 2018)، به ویژه به این دلیل که محیط‌های یادگیری آنلاین معمولاً دسترسی به منابع یادگیری، ابزارها و رسانه‌های ارتباطی را در هر کجا که دانش‌آموزان زندگی می‌کنند و سفر می‌کنند، فراهم می‌کند. مهمتر از همه، ارائه یک زیرساخت کافی که دسترسی آسان و راحت به این ابزارها را برای یادگیری در سراسر یک دانشگاه یا مؤسسه ممکن می سازد، می تواند یادگیری انعطاف پذیر و خودگردان را ارتقا دهد. به عنوان مثال، رشد سریع MOOC ها رشد گزینه های یادگیری آنلاین و فرصت های آموزشی را برای ارضای انگیزه و نیازهای فراگیران تسریع کرده است (Milligan & Littlejohn, 2017). به لطف پیشرفت های تکنولوژی، فرصت های یادگیری بیشتری بدون محدودیت برای دانش آموزان فراهم شده است. با این حال، نظرسنجی‌های اخیر و یافته‌های پژوهشی نگرانی‌هایی را در مورد یادگیرندگان آنلاین از جمله مشارکت کم یادگیری و آموزش با کیفیت پایین شناسایی کرده‌اند (دو و همکاران، 2020). برای افزایش نتایج یادگیری آنلاین، فراگیران به حمایت آموزشی مناسب مانند داربست به موقع و مناسب نیاز دارند که فراگیران را تشویق می کند تا دانش خود را در محیط یادگیری آنلاین ایجاد کنند (الیور و هرینگتون، 2003) که به نوبه خود، یادگیری را معنادارتر و جذاب تر می کند.

چندین مطالعه اخیر اثرات داربست در یادگیری آنلاین در کشورهای مختلف را بررسی کرده اند. Ak (2016) اثرات داربست مبتنی بر رایانه را در بحث‌های ناهمزمان آنلاین مبتنی بر مشکل در ترکیه بررسی کرد. یافته‌ها نشان داد که دانش‌آموزان در گروه‌های داربستی از نظر کیفی و کمی در ارسال پیام و ارتباط بیشتر از گروه غیر داربستی بهره‌وری بیشتری داشتند. مطالعه Ak همچنین گزارش داد که انواع ساده داربست، مانند برچسب‌های پیام و بازکننده جملات در بحث‌های ناهمزمان، تعامل مرتبط با وظایف دانش‌آموزان را تسهیل می‌کند. آک نتیجه گرفت که داربست مبتنی بر فناوری در یک بحث ناهمزمان آنلاین مبتنی بر مشکل، جهت گیری تکلیفی دانش آموزان را افزایش می دهد و فعالیت های یادگیری مرتبط با کار را تسهیل می کند.

 

اخیراً، کیم و لیم (2019) تأثیرات داربست حمایتی (یعنی مفهومی) و تأملی (یعنی فراشناختی) را بر عملکرد حل مسئله و نتایج یادگیری در حل مسئله با ساختار نامناسب آنلاین در کره مقایسه کردند. نتایج نشان داد که گروه داربست بازتابی از گروه داربست حمایتی در عملکرد حل مسئله و نتایج یادگیری بهتر عمل کرد. نویسندگان همچنین دریافتند که تعامل قابل توجهی بین نوع داربست به کار رفته و اثرات فراشناختی در یک محیط یادگیری آنلاین وجود دارد.

 

یلماز و یلماز (2019) همچنین اثرات حمایت فراشناختی را با استفاده از یک عامل آموزشی بر آگاهی تکلیف و گروهی در یادگیری مشارکتی با پشتیبانی رایانه بررسی کردند. یافته‌های آن‌ها نشان داد که حمایت فراشناختی با استفاده از عامل آموزشی تأثیر مثبتی بر انگیزه، آگاهی فراشناختی و پردازش گروهی یادگیرندگان دارد. با توجه به نفوذ فراگیر و فراگیر جهانی یادگیری آنلاین امروزه در هر بخش آموزشی در هر منطقه از جهان (Bonk, 2009)، بررسی اثرات داربست به عنوان یک استراتژی آموزشی برای افزایش نتایج یادگیری در یادگیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی