داربست در کرج | بلبرینگ و رولبرینگ | دستگاه بسته بندی | ماشین آلات صنعتی

داربست در کرج،بلبرینگ و رولبرینگ،دستگاه بسته بندی،ماشین آلات صنعتی

داربست در کرج | بلبرینگ و رولبرینگ | دستگاه بسته بندی | ماشین آلات صنعتی

داربست در کرج،بلبرینگ و رولبرینگ،دستگاه بسته بندی،ماشین آلات صنعتی

  • ۰
  • ۰

درک قالب برش

برش قالب یک فرآیند ساخت است که از ماشین‌ها و ماشین‌آلات تخصصی برای تبدیل مواد موجود با برش، شکل‌دهی و برش دادن آن به اشکال و طرح‌های سفارشی استفاده می‌کند. فرآیند برش قالب هم همه کاره و هم قابل تنظیم، برای طیف وسیعی از مواد از جمله فلز، پلاستیک، چوب و کامپوزیت ها مناسب است. همچنین کاربردهای تولیدی در صنایع مختلفی دارد، از جمله نئوپرن برش قالب، واشر، کاغذ برش قالب، بسته بندی، پارچه برش قالب و تولید فوم برش قالب.

 

امروزه انواع مختلفی از فرآیندهای برش قالب وجود دارد، از جمله برش قالب مسطح، برش قالب چرخشی و برش قالب دیجیتال، که هر یک از انواع فرآیند مزایا و معایب خود را دارد. الزامات و مشخصات مورد نیاز توسط یک برنامه برش قالب خاص - به عنوان مثال، مواد در حال تبدیل، اندازه قطعه، تحمل های مورد نظر، هزینه های اولیه و بلند مدت، زمان های تولید و غیره - به تعیین نوع فرآیند برش قالب برای استفاده در بهترین روش کمک می کند. یک وضعیت داده شده

 

این مقاله به طور کلی بر فرآیند قالب‌گیری تمرکز دارد و انواع مختلف قالب‌گیری و ماشین‌آلات و اجزای مورد نیاز آن‌ها را تشریح می‌کند. علاوه بر این، این مقاله قابلیت های مختلف برش قالب و ملاحظات مواد را بررسی می کند و جایگزین هایی برای فرآیند برش قالب ارائه می دهد.

بررسی اجمالی برش قالب و قابلیت ها

برش قالب یک فرآیند ساخت همه کاره است که معمولاً از قالب های طراحی شده سفارشی که به ماشین آلات تخصصی چسبانده شده اند برای تبدیل مواد موجود استفاده می کند. برای طیف وسیعی از مواد و کاربردها و صنایع مختلف مناسب است. علاوه بر این، فرآیند برش قالب چندین قابلیت عملیات برش متفاوت را ارائه می دهد، از جمله:

 

از طریق برش

برش بوسه

سوراخ کردن

گلزنی

چین دار شدن

از طریق برش:  نیکا پیکی همچنین به عنوان برش فلز به فلز یا از طریق برش نامیده می شود، از طریق برش طرح سفارشی را از طریق کل مواد برش می دهد. به عنوان مثال، هنگام برش قالب پلاستیکی با لایه پشتی چسب، قالب از لایه های لایه پلاستیکی، چسب و مواد پشتی عبور می کند. طرح دای کات به طور کامل از مواد استوک جدا شده است.

 

برش بوسه: برای مواد چسبنده، برش بوسه طرح سفارشی را از روی صورت و لایه‌های چسب برش می‌دهد، اما نه لایه مواد پشتیبان. طرح دای برش به طور کامل از مواد استوک جدا نشده است، اما می توان به راحتی از لایه پشتی دست نخورده جدا شد.

 

سوراخ کردن: سوراخ کردن مجموعه ای از سوراخ های پانچ شده را ایجاد می کند که طرح قالب را بر روی مواد استوک ثابت نگه می دارد. طرح به طور کامل از مواد استوک جدا نشده است، اما به راحتی می توان آن را در امتداد خطوط سوراخ شده جدا کرد.

امتیاز دهی: به جای برش کامل از مواد استوک، نمره گذاری در یک نقطه تنش یک قالب، تورفتگی یا برش جزئی به جا می گذارد. نمره تولید شده معمولاً فقط از طریق ≤50٪ از مواد نفوذ می کند یا برش می دهد که ضخامت را در نقطه تنش کاهش می دهد و امکان چین های پروفیل مربعی را فراهم می کند.

 

چین زدن: مشابه فرآیند امتیاز دهی، چین دادن یک خط چین بر روی مواد استوک ایجاد می کند. با این حال، بر خلاف امتیاز دهی، چین و چروک باعث تغییر شکل ماده می شود تا یک برآمدگی خمشی به سمت داخل بین دو نقطه تنش موازی داشته باشد. داشتن دو نقطه تنش باعث افزایش انعطاف‌پذیری مواد در چین شده و در هر نقطه از تا شدن ماده، از میزان تنش وارده به آن می‌کاهد.

انواع ابزار و خدمات قالب تراشکاری

انواع مختلفی از خدمات برش قالب وجود دارد، از جمله برش قالب تخت، برش قالب چرخشی و برش قالب دیجیتال. هر تغییر فرآیند مزایایی را در رابطه با کاربردهای تولید و همچنین محدودیت هایی در رابطه با قابلیت های مواد، تحمل ها، خروجی تولید، هزینه ها و غیره ایجاد می کند.

 

قالب برش تخت، که به آن برش قالب فولادی نیز گفته می شود، یک فرآیند ساخت است که از یک پرس قالب برش تخت و قالب های فولادی سفارشی برای تبدیل مواد به اشکال و طرح های سفارشی استفاده می کند. این فرآیند برای پردازش مواد ضخیم تر، تولید قطعات بزرگتر و تکمیل سفارشات کوچک یا دوره های کوتاه تولید مناسب است.

 

برش دای دوار ساختی است که از قالب های استوانه ای متصل به پرس دوار برای تبدیل مواد انعطاف پذیر - یعنی تار - استفاده می کند. این فرآیند برای کاربردهایی که نیاز به طراحی های با دقت و دقت بالا و دوره های تولید با حجم بالا دارند مناسب است.

 

برشکاری قالب دیجیتال یک فرآیند ساخت است که مواد را بدون استفاده از قالب تبدیل می کند. در عوض، ارائه‌دهندگان خدمات برش قالب دیجیتال از لیزرها، تیغه‌ها و بیت‌های ابزار کنترل‌شده توسط کامپیوتر برای ایجاد برش، امتیاز و چین استفاده می‌کنند. این فرآیند برای کاربردهای تبدیل مواد با برش کم که نیاز به زمان سرب سریع و هزینه کم دارند و در عین حال دقت بالا را حفظ می کند، مناسب است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی